Martijn’s weblog, vooral over klimmen en alles wat daar bij hoort.

donderdag, augustus 04, 2005

Trip report, Zomer 2005!

Op vrijdag avond ben ik samen met Arno vertrokken naar Freyr waar we om een uur of elf aankwamen en de vakantie officieel begonnen met een biertje. De volgende ochtend zijn we rustig aan veder gereden via de binnenwegen van frankrijk naar het huisje van mijn ouders in Bourgogne. Ik had mijn vader een dag eerder een smsje gestuurd met de vraag of hij het zwembad op wilde zetten en dat stond dus klaar toen we daar aan kwamen. Dat kwam goed uit want het was behoorlijk warm geworden in de auto.

Zondag zijn we door gereden naar Chtaeutvert, hoewel het temperatuur lampje van mijn auto een aantalkeer ging branden en het erg druk was kwamen we daar redelijk op tijd aan. Na eerst de rotsen bekeken te hebben, hebben we de camping opgezocht en ons daar geïnstalleerd. Gelukkig hadden we goeie bomen voor onze hangmatten.

Maandag begon het klimmen, na wat te hebben opgewarmd stap ik Atlantis in een 8a door een groot dak. Alle passen gaan vrij makkelijk, behalve de laatste twee. Na wat rust probeerde ik het nog een keer maar weer kon ik die laatste passen niet maken, dus wilde ik de setjes er maar weer uit halen maar dat was wel even werken!

De rest van de week klommen we op twee rust dagen na alle dagen. Ik klom een 7b onsight een 7c en een 7a+. Op de eerste rustdag gingen we zwemen en de toerist uithangen rondom de Verdon en de tweede bezochten we Aix en provance.

Op dinsdag besloten we te verkassen naar Orpierre waar Arno’s broertje en Leon inmiddels ook waren. Daar ben ik mij gelijk weer bezig gaan houden met mijn project van vorig jaar manman je vais morir. Ik merkte al snel dat het beter ging dan het jaar er voor maar het bleef moeilijk en het duurde tot de laatste dag van de vakantie tot ik hem eindelijk had. Door dat ik zo met deze route bezig was heb ik niet veel anders gedaan, gelukkig ben ik een middag nog een 7b ingegaan en lukte die onsight.

Op de terugweg begaf mijn autootje het in België en is het nog een hele tour geworden om met alle spullen thuis te komen.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage