Martijn’s weblog, vooral over klimmen en alles wat daar bij hoort.

maandag, juni 27, 2005

Mozet en La Grosse Roche.

Zaterdag vroeg richting Mozet gereden, ik was hier nog niet eerder geweest. Eenmaal aangekomen was ik aangenaam verrast, mooi in het bos gelegen rots met zelfs wat overhangende stukken. Na wat te hebben opgewarmt begon Harald aan The Alien, hij werkte hem uit en poetste hem schoon daarna was het mijn beurt, zonder al te veel moeite wist ik hem Flash te klimmen. hier na klommen Harald en Kees de route ook bijde in hun tweede poging. Een route naast de alien is Babylon by bus een 7b+ waar ik even in gewerkt heb en slechts met veel moeite boven kwam, een echte poging zag ik niet meer zitten. Wat veder op licht de route Tarzon 7a+ een korte krachtige route. De onsight mislukte (ik zette niet genoeg door denk ik) maar de tweede poging ging soepel.

Zondag zijn we een gebiedje (La Grosse Roche ) op gaan zoeken dat Harald op het net gevonden had, de foto zag er mooi uit! maar daar aan gekomen bleek het erg brokkelig. Na wat te hebben ingeklommen op zeer slechte rots (iedere greep testen en 70% niet gebruiken) zijn we de enige 7a van het gebied in gegaan. Ik ging eerst en het liep goed tot net na de moeilijkheden in het laatste stuk naar de keting een tree uitbrak. We hebben de route allemaal (Esther, Harald, Kees en ik) twee keer gedaan en nu zijn de meeste losse steenen er wel uit en is het zelfs een mooie route geworden!

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage